Kommunikációs szakemberek, pszichológusok, agykutatók vagy épp pedagógusok más-más szemszögből írták le jellemzőiket, mégis hasonlóan vélekednek az úgynevezett „digitális bennszülöttekről” E generációt ismernünk kell a tekintetben is, mit gondolnak az olvasásról, az irodalomról. Általában egyetértés van abban, hogy ez a generáció gondolkodásában, kulturálistermék-fogyasztási szokásaiban, kapcsolatgazdálkodásában lényegesen eltér a korábbi nemzedékektől. A „Z-k” érezhetően másképp viszonyulnak az olvasáshoz és az irodalomhoz is. A 2012 őszétől 2013 tavaszáig végzett kutatás arra kereste a választ, hogy milyen mértékben és hogyan változtak a 14-18 évesek olvasási szokásai.

A tanulmány teljes terjedelmében itt olvasható:

folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/a-netgeneracio-olvasasi-attitudje

You have no rights to post comments

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Pompor Zoltán, elnök
1123 Budapest Kék Golyó u. 2/c

Magyar Olvasástársaság • Hungarian Reading Association
1827 Budapest, OSZK Budavári Palota, F épület
Számlaszám: 11600006-00000000-40427461 • Adószám: 18007019-1-41

BANNER SZIG kicsi
 

Vonalban

Oldalainkat 199 vendég és 4 tag böngészi