Neveléssel az olvasásért – olvasással a nevelésért 2019 Program
- Részletek
- Írta: Super User
- Kategória: Hírek
- Találatok: 1440
| Regisztráció | 8:30 | 9:30 | Neumann János Egyetem Pedagógusképző Kar, Kaszap u. 6-14., Díszterem | |||
| Megnyitó | 9:30 | 9:40 | Megnyitó – Dr. Fülöp Tamás rektor NJE | Levezető | ||
| Köszöntők | 9:40 | 10:00 | Dr. Szabó Ildikó, NJE PK, Hunra | |||
| Plenáris előadások | Előadó | Cím | Intézmény/Company/Institute | |||
| 10:00 | 10:30 | Uzsalyné Pécsi Rita PhD | Olvasás és érzelmi nevelés | neveléskutató; Apor Vilmos Katolikus Főiskola, főiskolai docens; Váci Katolikus Iskolák, pedagógiai igazgató | ||
| 10:30 | 11:00 | Dr. Gombos Péter | Hogyan változott a gyermekek olvasása Magyarországon? | Kaposvári Egyetem Pedagógia Kar, dékánhelyettes; Magyar Olvasástársaság, alelnök | ||
| 11:00 | 11:30 | Dr. Pompor Zoltán | Az olvasóvá nevelés európai jó gyakorlatai | Magyar Olvasástársaság, tanácstag | ||
| 11:30 | 12:00 | Dr. Horváth Zsuzsanna | Miért és hogyan? Szövegértés az érettségi vizsgán: a szövegek és feladatok jellemzői | oktatáskutató | ||
| 12:00 | 13:00 | Ebédszünet - regisztrált résztvevők számára |
|
|||
| 2019. nov. 28. | ||
| 1. szekció | Olvasóvá nevelés – olvasóvá válás | |
| időpont | Szekcióelnök: Kádárné Fülöp Judit | |
| 13.00-13.20 |
|
Az olvasáskutatás trendjei a nemzetközi olvasáskonferencia tükrében |
| 13.20-13.40 |
|
A magyar tanulók szövegértési teljesítménye és az erre ható tényezők a nemzetközi és hazai kutatások tükrében |
| 13.40-14.00 |
|
Az életünket meghatározó rejtett kulturális összefüggésekről |
| 14.00-14.20 |
|
Az irodalomtanítás kudarcának okairól |
| 14.20-14.40 | Kérdések, hozzászólások | |
| 14.40-15.00 | Kávészünet | |
| 15.00-15.20 |
|
Meg lehet szerettetni a kötelező olvasmányt és a gyerekek még lelkes könyvtárba járókká is válnak? Jó gyakorlatok bemutatása Fekete István: Vuk című regényén keresztül. |
| 15.20-15.40 |
|
Megváltozott olvasói szokások |
| 15.40-16.00 | Kérdések, hozzászólások | |
| 2. szekció: | Jó gyakorlatok | |
| Időpont | Szekcióelnök: Gombos Péter | |
| 13.00-13.20 |
|
Élményalapú irodalomtanítás – a 14-19 évesek olvasóvá nevelését célzó jó gyakorlatok egy gimnáziumi magyartanártól |
| 13.20-13.40 |
|
Hogyan őrizzük meg az olvasókat az általános iskola után? Személyiségfejlesztés 21. századi irodalommal |
| 13.40-14.00 |
|
Olvass többet! határtalanul-magyarul |
| 14.00-14.20 |
|
A te fiad olvas vagy focizik? |
| 14.20-14.40 | Kérdések, hozzászólások | |
| 14.40-15.00 | Kávészünet | |
| 15.00-15.20 |
|
A kisgyermeknevelők családdal való kapcsolatának erősítése egy nemzetközi projekt eredményeinek tükrében |
| 15.20-15.40 |
|
„Látom, hallom, érzem, végre értem!” |
| 15.40-16.00 |
|
Legyél Te is diákkönyvtáros! |
| 16.00-16.20 | Kérdések, hozzászólások | |
| 3. szekció | Biblioterápia, irodalomterápia | |
| Időpont | Szekcióelnök: Béres Judit | |
| 13.00-13.20 |
|
Az irodalomterápiás önismereti csoportok lehetőségei pszichológus, gyógypedagógus és tanár szakos hallgatók képzésében |
| 13.20-13.40 |
|
Biblioterápia lehetőségei az oktatásban |
| 13.40-14.00 |
|
'Hét női szépség' mesefoglalkozás a gimnáziumban |
| 14.00-14.20 | „Ugyanolyan ember vagyok, mint te” – az irodalomterápia szerepe a fiatalkorú fogvatartottakra és a gyermekotthonokban élő kamaszokra | |
| 14.20-14.40 | Kérdések, hozzászólások | |
| 14.40-15.00 | Kávészünet | |
| 15.00-15.20 |
|
Shakespeare XXXIII. szonettje biblioterápiás szemszögből |
| 15.20-15.40 |
|
A mágia és a könyvek (a fantázia forrásai) |
| 15.40-16.00 | Kérdések, hozzászólások | |
|
19.00-
|
Vacsora – regisztrált résztvevők számára Helyszín: Három Gúnár Rendezvényház; Kecskemét, Batthyány utca 1 –7. |
|
| 2019. nov. 29. | ||
| 4. szekció | Az irodalomtanítás módszertana | |
| időpont | Szekcióelnök: Dobszay Ambrus | |
| 9.30-9.50 |
|
Az alkalmazott dráma, avagy hogyan használom a drámás eszközöket a gyermek- és ifjúsági irodalom tanításakor |
| 9.50-10.10 |
|
Az irodalomóra kereteinek kitágulása. Esztétikai és erkölcsi nevelés az amerikai kortárs irodalom segítségével (John Green: Papírvárosok; Teknősök végtelen sora) |
| 10.10-10.30 |
|
Silent book, avagy a szöveg nélküli képkönyvek szerepe az olvasóvá nevelés folyamatában |
| 10.30-10.50 | Kérdések, hozzászólások | |
| 10.50-11.10 | Kávészünet | |
| 11.10-11.30 |
|
A mesék és a tanulói aktivitás kapcsolata az olvasóvá nevelés kérdéskörében |
| 11.30-11.50 |
|
Olvass.el! – egy online verseny bemutatása |
| 11.50-12.10 | Kérdések, hozzászólások | |
| 5. szekció | Olvasástanítás és – tanulás az iskolától a tanárképzésig | |
| időpont | Szekcióelnök: Győri János | |
| 9.30-9.50 |
|
Olvasástanítás fonomimikával (komplex elvű fonomimika) |
| 9.50-10.10 |
|
Nyelvi készségek diagnosztizálásának szerepe az olvasási teljesítmény mutatóinak értelmezésében |
| 10.10-10.30 |
|
Olvasástechnikai stratégiák mérése |
| 10.30-10.50 | Kérdések, hozzászólások | |
| 10.50-11.10 | Kávészünet | |
| 11.10-11.30 | 4. Mikulás Gábor | Eszközök az olvasási motiváció letörésére – és növelésére |
| 11.30-11.50 | 5. Kispál Dániel | Magyartanár szakos hallgatók irodalomtanításra vonatkozó nézeteinek vizsgálata |
| 11.50-12.10 | 6. Molnár Edit, Tary Blanka | Leendő és végzett tanárok anya- és idegennyelvi olvasási tevékenységei |
| 12.10-12.30 | Kérdések, hozzászólások | |
| 6. szekció | Idegen nyelvi, zenei, irodalmi és digitális műveltség | |
| időpont | Szekcióelnök: Devosa Iván | |
| 9.30-9.50 |
|
Irodalomolvasás az idegennyelv-oktatás és tanulás során |
| 9.50-10.10 |
|
Az angol szókincs és a digitális eszközhasználat összefüggésének vizsgálata 10-12 éves tanulók körében |
| 10.10-10.30 |
|
Zeneiskolás tanulók kottaolvasási képességének vizsgálata online tesztkörnyezetben |
| 10.30-10.50 | Kérdések, hozzászólások | |
| 10.50-11.10 | Kávészünet | |
| 11.10-11.30 |
|
A szemmozgáskövetéses vizsgálatok szerepe a kottaolvasási képesség megismerésében |
| 11.30-11.50 |
|
Felső tagozatos tanulók hangszerismeretének vizsgálata online tesztkörnyezetben |
| 11.50-12.10 |
|
A zenei műveltség és összetevőinek vizsgálata általános iskolás tanulók körében |
| 12.10-12.30 | Kérdések, hozzászólások | |








