2017. 06. 07.
Interjú Dr. Donauer Nándorral a diszlexiáról, II. rész
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. június 07. szerda, 22:06
- Megjelent: 2017. június 07. szerda, 19:52
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3248
Interjúnk első felében megtudtuk, hogy az olvasás zavara mögött az esetek 85%-ban nem valódi diszlexia, hanem olvasási nehezítettség áll.
A Budai Gyermekkórházban neuropszichológusként dolgozó szakember legfontosabb üzenete mégis az volt, hogy az olvasás minden esetben fejleszthető megfelelő szakértő segítségével.
A folytatásból kiderül, mit lehet szülőként otthon tenni a diszlexia megelőzése, felismerése vagy a gyerekek fejlesztése érdekében.
http://mindset.co.hu/csak-a-jeghegy-csucsat-latjuk-interju-dr-donauer-nandorral-a-diszlexiarol-ii-resz/
2017. 06. 07.
Az olvasást megkönnyítő alkalmazás diszlexiások számára
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. június 07. szerda, 19:14
- Megjelent: 2017. június 07. szerda, 19:14
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 2998
Nem sok öröme van mostanában azoknak a diákoknak, akik tanulási nehézségekkel küzdenek, és persze a tanáraiknak se. Egy kis jó hírt azért mégiscsak mondhatunk, az Office olvasást segítő eszköze megtanult magyarul és bárki használhatja arra, hogy megkönnyítse számára az olvasást. Már elérhető a Wordből és a OneNote webes változatából is, beállíthatók benne diszlexiabarát színek, betűtípusok, nagyobb térköz, szótagolás. Most már felolvasni is tud az eszköz. Azt, hogy ez jelentősen segíti a diszlexiások szövegértését tudományos vizsgálatok is igazolták. Egy videóban mutatjuk meg, hogy miként érhető el az eszköz és mire is használható.
2017. 06. 07.
Az olvasás hosszú távon is fokozza az agyműködést
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. június 07. szerda, 22:07
- Megjelent: 2017. június 07. szerda, 19:06
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3196
Bár sokan állítják, hogy egy-egy könyv elolvasása megváltoztatta az életüket, mostanra tudományos bizonyítékot is sikerült találni arra, hogy a regények valódi, mérhető jótékony változást hoznak létre az agyunkban.
2017. 05. 31.
Interjú Dr. Donauer Nándorral a diszlexiáról, I. rész
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. május 31. szerda, 14:03
- Megjelent: 2017. május 31. szerda, 13:57
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3906
„Habár egyre több gyerekre használjuk a diszlexia kifejezést, az esetek döntő többségében ennél mélyebb problémák állnak az olvasási zavar hátterében” – állítja Dr. Donauer Nándor, aki a Budai Gyermekkórház Epilepszia-neurológiai szakambulanciáján neuropszichológusként a gyermekek fejlesztésével foglalkozik. Interjúnk első felében kifejti mi számít valódi diszlexiának, illetve kiderül az is, hogy az olvasási zavar minden esetben fejleszthető-e.
2017. 05. 30.
45 tréfás nyelvtörő a gyerkőcök kiejtésének fejlesztéséért
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. május 30. kedd, 12:03
- Megjelent: 2017. május 30. kedd, 12:03
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4690
A nyelvtörő egy olyan – általában tréfás – kifejezés, mondat, rövid szöveg vagy vers, amelynek célja, hogy minél nehezebben lehessen tisztán kimondani. Ennek elérésére olyan egymás utáni szavakat tartalmaz, amelyek nagyon hasonló, könnyen eltéveszthető beszédhangok sorából állnak. A nyelvtörőket minél gyorsabban kell hibátlanul kimondani.
http://www.koloknet.hu/eletmod/45-trefas-nyelvtoro-a-gyerkocok-kiejtesenek-fejleszteseert/
2017. 06. 05.
Interjú Lackfi Jánossal
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. június 05. hétfő, 20:45
- Megjelent: 2017. május 26. péntek, 21:11
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4071
Van szándék az emberekben arra, hogy verset olvassanak, csak meg kell találni azt a módot, ahogy képesek befogadni – ezt az ATV Egyenes Beszéd című műsorában mondta Lackfi János. A költővel Rónai Egon beszélgetett.
2017. 06. 05.
Steklács János: Felolvasók és írásmagyarázók - Az olvasás fogalmának értelmezése a Bibliában
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. június 05. hétfő, 20:45
- Megjelent: 2017. május 24. szerda, 18:54
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4874
Az írásbeliség társadalmi szintre emelkedése, adminisztratív és szakrális természetének kibontakozása az ókorra tehető. A bejárt út nagyon különbözik az egyes civilizációk, vallások, kultúrák tekintetében. Ennek tengernyi szakirodalma áll rendelkezésünkre, mint ahogy annak is, hogy az egyes ókori kultúrák, vallások virágzásában mekkora szerep jutott az írásnak. Nagyon sokan foglalkoztak már azzal, hogy az olvasás, írás jelensége hogyan, milyen körökben terjedt el az egyes civilizációkon, kultúrákon belül. Kevesebben elemezték viszont azt a jelenséget, hogy az emberiség történetében az olvasásnak, mint agyi, kognitív, neuro-, pszicho- és szociolingvisztikai folyamatnak milyen jellemzői hogyan befolyásolták a kultúra és civilizáció terjedését, az ember fejlődését.
Kétségtelen, hogy az írásbeliség elterjedésének az ókortól napjainkig érezhető kulturális következményei vannak, ezen belül az is, amiről már kevesebben szólnak, hogy ez a hatás összefüggésben áll az olvasás folyamatának természetével, jellemzőivel, vagyis azzal, hogy az ember hogyan olvas, hogyan érti meg az írott szöveget.
Az emberiség kulturális fejlődésének folyamatát, nem csupán a beszélt, de az írott nyelv specifikus fejlődése is befolyásolta. Mostani iskolarendszerünk gyökere is az írásbeliség ókori elterjedéséig nyúlnak vissza. Az oktatás hagyománya Európában, a keresztény kultúrában természetesen elválaszthatatlan a biblikus hagyománytól, értelmezéstől, így az olvasás jelenségének bibliai értelmezése is szükségszerűen megjelenik ezen a területen explicit és implicit, közvetett és közvetlen módon egyaránt az évszázadok során.
2017. 06. 05.
Könyvajánló: Csermely Péter Szárny és teher: Ajánlás a nevelés-oktatás rendszerének újjáépítésére és a korrupció megfékezésére
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. június 05. hétfő, 20:46
- Megjelent: 2017. május 23. kedd, 19:30
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4467
Minden társadalomra, közösségre igaz, hogy jövője elsősorban az oktatási rendszerétől függ. Egy széles támogatottságot élvező, szakszerű és attraktív oktatási program a jövőbe vetett reményeknek Magyarországon is SZÁRNYakat adhat. Hazánkban a korrupció mértéke sem a társadalom, sem pedig a minket körülvevő nemzetközi közösség által nem tolerálható mértéket ért el. A korrupció ezernyi formája az ország működésére és fejlődési lehetőségeire súlyos TEHERként nehezedik. Ajánlásaink a jelenlegi helyzet elemzése alapján, a múlhatatlanul szükséges változások érdekében e két témában fogalmaznak meg átfogó koncepciót.
A magyar oktatás helyzetének áttekintésére szolgáló, mellékelt Háttéranyag a Bölcsek Tanácsa oktatási szakértői bizottságának tagjai valamint a bizottság által felkért szakértők által elkészített elemzéseket tartalmazza. A kötet a Magyar Elektronikus Könyvtárból elérhető.
2017. 05. 23.
A tudásra épülő harmadik hullám
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. május 23. kedd, 19:22
- Megjelent: 2017. május 23. kedd, 19:22
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3208
Nem a térség legolcsóbb, hanem a leghatékonyabb oktatási rendszerét kell létrehoznunk. Gödel felismerte, hogy a valóság nem adottság, hanem a mi művünk. Soha nem ismerhetjük meg a teljes igazságot, tudásunk csak tökéletlen lehet: „ahogy gondolkodunk, az hozzáadódik ahhoz, amiről gondolkodunk”. Gödel-tételéből az is következik, hogy a körülöttünk lévő világ nem végleges adottság, hanem megváltoztatható.
http://magyaridok.hu/velemeny/tudasra-epulo-harmadik-hullam-1691059/
2017. 05. 23.
A tanulás alapvető megújítására van szükség - interjú Csapó Benővel
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. május 23. kedd, 19:16
- Megjelent: 2017. május 23. kedd, 19:12
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 3596
A kutatók már jó ideje kongatják a vészharangot: a magyar gyerekek problémamegoldó gondolkodása gyenge. Pedig egyre többet tudunk arról, hogy miképpen lehetne a helyzeten javítani. Ehhez azonban meg kellene változtatni tanulással kapcsolatos szemléletmódunkat és jelentősen át kellene alakítanunk a tanítási módszereinket. Hol tart a problémamegoldás kutatása és mit lehet az eredményekről az iskolában hasznosítani? Ezt mutatja be egy nemzetközi szerzőgárda abban az új kötetben, amelynek elkészültében egy magyar kutatóhely játszott vezető szerepet.
http://mta.hu/mta_hirei/a-tanulas-alapveto-megujitasara-van-szukseg-107727
2017. 05. 22.
Interjú Leiner Laura íróval a kamaszok egyik kedvencével
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2017. május 22. hétfő, 21:15
- Megjelent: 2017. május 16. kedd, 14:19
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4092
2010 óta magyar tinik tízezrei olvassák ifjúsági regényeit. A Szent Johanna Gimi és a most véget érő Bexi-sorozat sikerét szerinte könyvei hiánypótló jellege hozta, és az, hogy tiszteli a kamaszokat, akik szerinte ma sokkal komolyabban veszik a tanulást, különösen a nyelveket, mint az előző generációk. Interjú a saját könyvkiadót is alapító íróval, aki szerint nyitottak és ügyesek a mai kamaszok.
http://hvg.hu/kultura/20170515_leiner_laura_interju_szent_johanna_gimi_bexi_eletrajz_kamasz_olvasas
További cikkeink...
Alkategóriák
-
Hírek
A Joomla! csapat legfrissebb hírei
-
Hírlevél
-
Olvasó-társ
- Archív