Szülők kérdezik...

2010. 12. 30.

Szakemberek a gyermekkultúráról

A mai magyar gyermekkultúra helyzetéről beszélgettek a Hír TV Iskolapélda című műsorában három tapasztalt szakértővel, Péterfi Rita olvasásszociológussal, Sándor Csilla, a Csodaceruza és Szávai Ilona, a Fordulópont főszerkesztőjével.
A teljes beszélgetés megtekinthető itt:
http://www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=11789

2009. 08. 18.

Cikkajánló: Túl gyors az olvasástanítás?

Egyre több a részképesség-zavaros diák, sok a diszlexiás, az iskola (és a szülő) pedig nem mindig a legjobb megoldást választja a problémára. 
A helyzetről, az okokról, az ilyen esetekben szokásos, illetve ajánlott teendőkről olvashatnak a Népszabadság cikkében:
http://nol.hu/belfold/20090811-tul_gyorsan_tanulnak_olvasni

2009. 03. 25.

Hogyan meséljünk a gyerekeknek?

KOCSIS ÉVA: HOGYAN MESÉLJÜNK A GYEREKEKNEK?

A népmesék erkölcsi nevelő hatása mélyen átjárja a személyiséget. A népmeséken keresztül ismeri meg saját gyökereit, kultúráját. Olyan értékeket közvetít a gyermek számára, amelyekből egész élete során építkezni tud, utat mutat, hogyan fedezze fel identitását, hogyan találja meg helyét az életben. Csak az a gyermek és fiatal tud felnőve, ma változatosan kommunikálni, aki beszédében alkalmazni tudja a népköltészetből, népmesékből megtanult szófordulatokat, jellegzetes mondatokat.


2008. 11. 27.

Szülők kérdezik az olvasásról

MIÉRT JÓ OLVASNI?

Az olvasás mindennapi feladat, ismeretek forrása és jó szórakozás.


A szülő a gyermek első társa, példaképe, mintája, vezetője az írott beszéd világának a felfedezésében. Tőle függ, hogy a gyermeke szeret-e majd olvasni. A felolvasás és a beszélgetés gazdagítja a gyermek tudását. A mesék, versek írói ennél is többet adnak: megosztják az olvasóval élményeiket, és élni tanítanak.