2015. 11. 16.
A mondattan tanítása új módszerrel felső tagozatban
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. november 16. hétfő, 19:25
- Megjelent: 2015. november 16. hétfő, 19:25
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5813
A tanulmány a felső tagozatos mondattan tanításának újszerű megközelítését mutatja be egy oktatási modulon keresztül. A modul a kognitív képességek fejlesztését helyezi a középpontba, a lexikai ismeretek helyett az életkori sajátságoknak megfelelően a mondatokkal végzett műveletekre épít, és a modern nyelvészeti kutatások egyes elemeit is beemeli a tananyagba.
2015. 11. 05.
A mesék szerepe a gyermekek életében
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. november 05. csütörtök, 07:34
- Megjelent: 2015. november 05. csütörtök, 07:34
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4758
A mese tanulsága erőt ad a gyereknek ahhoz, hogy a világ pozitív tendenciáival azonosuljon, nem beszélve arról, hogy a gyerek azt tudja meg, hogy a végén ő fog győzni, a legkisebb királyfi, akire senki sem gondolt.” Dr. Vekerdy Tamással a mese erejéről, önző felnőttekről, okostelefonról és a markológépekről beszélgettünk.
2015. 11. 05.
A magyar családok mesélési szokásai
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. november 05. csütörtök, 07:32
- Megjelent: 2015. november 05. csütörtök, 07:32
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5190
Szeretünk, szoktunk és tudunk is mesélni a gyerekeinknek, mert a rituális mesélést tartjuk az egyik legfontosabb családi programnak – derül ki a nlcafe.hu és a Normaflore közös felméréséből. A magyarok mesefogyasztási szokásait feltérképező kutatás szerint a legtöbb szülő könyvből mesél gyermekének, de közel minden második szülő a képzelőerejét is segítségül hívja a mesélés során.
2015. 10. 30.
Szemléletváltás a magyar nyelv és irodalom tantárgy oktatásában
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. október 30. péntek, 08:48
- Megjelent: 2015. október 30. péntek, 08:48
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4849
Elsőként a kötelezők tarthatatlan listáját és a jelenkori irodalom arányát kell újragondolni. Feltornászni ezt az arányt legalább 20 százalékra. De a forradalom elkerülhetetlen, és nem apró módosításokra van szükség, hanem szemléletváltásra, derül ki egy interjúból, amelyben gyakorló magyartanárok nyilatkoznak.
2015. 10. 18.
Tippek az olvasás megkedveltetéséhez
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. október 18. vasárnap, 19:56
- Megjelent: 2015. október 18. vasárnap, 19:56
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4392
Van, aki szeret olvasni, és van, aki nem. Nem kell totál pánikba esni, ha a gyerekünk nem egy könyvmoly. Persze próbálkozni lehet, éppen ezért most korosztálynak megfelelő tippeket-trükköket gyűjtöttünk össze.
2015. 10. 15.
Olvasásprojekt az általános iskola alsó tagozatán
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. október 15. csütörtök, 18:20
- Megjelent: 2015. október 15. csütörtök, 18:20
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5656
A XXI. század egyik nagy problémája a betűfogyasztáson túlmutató olvasás háttérbe szorulása. A tanulmány azt a problémát járja körül, mit tehet az iskola a tendencia megállításáért, netán visszaszorításáért? Mi lehet ebben a mesék szerepe? Hogyan illeszthető be a mesélés az iskola napi rutinjába? Miért volna fontos ez a beillesztés?
Az olvasásprojekthez tartozó feladatok megtlálhatók az alábbi linken.
2015. 10. 05.
Hogyan tegyünk könnyen befogadhatóvá egy irodalmi klasszikust?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. október 05. hétfő, 09:01
- Megjelent: 2015. október 05. hétfő, 09:01
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4314
Madách Imre Az ember tragédiája című művének fontosságával már foglalkoztunk lapunkban. Most arra vagyunk kíváncsiak, két magyartanár – Hudáky Rita és Ivány-Szabó Rita– miként próbálja befogadhatóvá tenni ezt a művet a mai tizenévesek számára.
2015. 09. 30.
Program a magyar népmesekincs megőrzésére
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. szeptember 30. szerda, 17:58
- Megjelent: 2015. szeptember 30. szerda, 17:58
- Írta: Kiss Gábor
- Találatok: 4211
A magyar népmesekincs megőrzését és terjesztését célzó programot dolgozott ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) háttérintézményeivel együtt, a projekt részleteit kedden ismertették a szakemberek a Hagyományok Házában.
Azt szeretnénk elérni, ha minél kedveltebb, ismertebb és elfogadottabb lenne a népmesék esti és napközbeni olvasása - hangsúlyozta Rétvári Bence parlamenti államtitkár kedden, a magyar népmese napja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón Budapesten...
2015. 09. 28.
Hogyan neveljük olvasóvá gyermekünket?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. szeptember 28. hétfő, 14:44
- Megjelent: 2015. szeptember 28. hétfő, 14:44
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4794
Az olvasás rengeteg képesség és készség meglétét, illetve összehangolását igényli egy kisgyerektől. Fontos, hogy ezeknek a kialakulását ne hátráltassuk! Összeszedtük, mire kell ügyelni már egészen kicsi kortól.
2015. 09. 25.
A magyar diákok digitális szövegértési képességei
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. szeptember 25. péntek, 10:19
- Megjelent: 2015. szeptember 25. péntek, 10:19
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 5094
Harmincnégyből a harmincadik helyen végeztek a magyar diákok az internetes szövegértést mérő teszten, sokan bele sem kezdtek a feladatokba. Az élen ismét csupa ázsiai ország végzett.
2015. 09. 17.
A mese nevelő hatása
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. szeptember 17. csütörtök, 14:24
- Megjelent: 2015. szeptember 17. csütörtök, 14:24
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4567
Pedagógusok, pszichológusok, oktatáspolitikával foglalkozó szakemberek és agykutatók egyaránt hangsúlyozzák a mese óriási jelentőségét, fejlesztő hatását. Ezúttal két országosan ismert szakembert, Bajzáth Máriát a Paloznaki Meseközpont vezetőjét, a Népmesekincstár mesepedagógiai módszer kidolgozóját, és dr. Agócs Gergely néprajzkutatót, a Hagyományok Háza tudományos munkatársát, az ott működő népmesemondó tanfolyam vezetőjét kérdeztük arról, mit, miért és hogyan meséljünk.
További cikkeink...
Alkategóriák
-
Hírek
A Joomla! csapat legfrissebb hírei
-
Hírlevél
-
Olvasó-társ
- Archív