2015. 06. 16.
Az anyanyelvi műveltség fejlesztése Európában
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. június 16. kedd, 08:09
- Megjelent: 2015. június 16. kedd, 08:09
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4658
Minden ötödik európai ember nehézségekkel küzd a szövegértés területén, és nemcsak a társadalom perifériáján élők. Az olvasás- és írástudás fejlesztése érdekében létrehozott nemzetközi együttműködés, az ELINET hálózat 2015. április 20–22. között Budapesten tartotta második konferenciáját. A fejlesztő munkáról és az egyes országok gyakorlatairól beszélgettünk a részvevőkkel.
A tanulmány az Új Köznevelés c. folyóirat 9-13. oldalán olvasható.
2015. 06. 05.
Kötelező olvasmányok az általános iskolában
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. június 05. péntek, 10:42
- Megjelent: 2015. június 05. péntek, 10:42
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4933
A HVG nemrégiben megjelent cikkében olvasóinak véleményét közli arra vonatkozóan, hogy mit gondolnak a jelenlegi alsó és felső tagozatos kötelező olvasmányokról.
2015. 05. 30.
Új helyesírási szabályzat szeptembertől
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. május 30. szombat, 09:01
- Megjelent: 2015. május 30. szombat, 09:01
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4595
Az MTA közleménye szerint 2015. szeptember 1-től életbe lép az új helyesírási szabályzat. A cikkből nemcsak erről értesülhetünk. hanem azt is megtudhatjuk, hogy melyek lesznek a fontosabb változások.
2015. 04. 16.
Lackfi János új könyve: interjú a szerzővel
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2015. április 16. csütörtök, 17:58
- Megjelent: 2015. április 09. csütörtök, 19:12
- Írta: Fazekas Mária
- Találatok: 4825
Lackfi János új könyvében olyan híres-hírhedt ovis-sulis kaják jelennek meg, mint a főzelékek, nudli, mackósajt, szilvásgombóc, tejbegríz, ovis tea meg tojásleves, no meg a címadó paradicsomleves betűtésztával. Mind ismerik a mai gyerekek éppúgy, mint a szüleik. Úgy tűnik, az óvodai-iskolai menzában minden reform és próbálkozás ellenére megállt az idő.
www.konyv7.hu/magyar/menupontok/felso-menusor/folyoirat/fagyipotty-az-orrunk-hegyere--lackfi-janos-etetos-verseirol
2025. 05. 05.
ORSZÁGOS BIBLIOTERÁPIÁS KONFERENCIA, KAPOSVÁR
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2025. május 05. hétfő, 14:57
- Megjelent: 2025. május 05. hétfő, 14:45
- Írta: Pompor
- Találatok: 50
Sok szeretettel hívunk minden érdeklődőt!
Időpont:
2025. június 4.
Helyszín:
MATE Kaposvári Campus, Egyetemi Könyvtár
(7400 Kaposvár, Guba Sándor utca 40.)
REGISZTRÁCIÓ 2025. május 19-ig
PROGRAM
10.00– Megnyitó, köszöntők: Gombos Péter, Nagy Attila
10.20– Bartos Éva: A biblioterápia útja(i) Magyarországon
10.50– Rajnai László: Biblioterápia és virtuális otthonteremtés
11.20– Orsós Anna: A hátrányos helyzetűek és az olvasás
Kávészünet
12.00– Kerekasztal-beszélgetés (Béres Judit, Kamarás István, Vörös Klára)
12.45–13.30 Ebédszünet
13.30–14.00 Betekintés az Olvass.el! országos olvasási vetélkedő döntőjébe
14.00–15.15 Szekció-előadások
I. Gyermekek biblioterápiája
Major Ágnes: Az irodalomterápia hátránykompenzáló, személyiségfejlesztő hatása roma/cigány középiskolás lány csoportban
Vörös Klára: Behintázik a kazuár
Péczely Dóra: Két part között – A „kapunyitó” generáció irodalomterápiája
II. Felnőttek biblioterápiája
Csorba-Simon Eszter: Korlátlan korlátaink – Az irodalomterápia szerepe az önazonosság megtalálásában
Szerényiné Tar Gabriella: Könyv-szem-lélek – Biblioterápiás foglalkozás látássérült résztvevőkkel
Kisiván Csaba: Viktor E. Frankl logoterápiája
Kávészünet
15.30– Az írás is/mint terápia – Beszélgetés Grecsó Krisztiánnal Kevesebb jelenjen meg
2024. 01. 15.
PISA 2022. Mit üzennek az eredmények?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2024. január 15. hétfő, 08:59
- Megjelent: 2024. január 15. hétfő, 08:27
- Írta: Pompor
- Találatok: 1019
Félig üres vagy tele a pohár? Ezt a kérdést vethetik fel az OECD-átlagtól szignifikánsan nem különböző magyarországi PISA-eredmények. A leggyengébben teljesítő és kiemelkedően teljesítő magyarországi tanulók aránya az OECD-átlag szintjén van, attól jelentősen nem tér el. Nagyon fontos felhívni a figyelmet ugyanakkor arra, hogy a leszakadók aránya nagyon magas: több mint 20%-nyi mindhárom mérési területen. Szövegértés tekintetében nagyon alacsony, 5% a kiemelkedő teljesítményt nyújtók (5–6. szint) aránya; ezzel együtt nagyon magas, 26% az alulteljesítők (2. szint alatt) aránya. Messze vagyunk tehát azoknak az irányelveknek való megfeleléstől, melyek a kívánt eredmények elérését, a jelenlegi adatokban javulást hozhatnak. Ugyanakkor az emberi fejlettségi mutatóhoz viszonyítva relatíve jó a teljesítményünk; leegyszerűsítve ez úgy értelmezhető, hogy még mindig jó az oktatási rendszerünk. Mit tehetünk, mit kellene tennünk társadalmi szinten, az oktatáspolitikában, a konkrét oktatási gyakorlatban, illetve az olvasás és a szövegértés szintjén?2023. december 19-én az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága szervezett egy konferenciát, ahol a szövegértés eredményeit Steklács János (korábbi Hunra-elnök) értelmezte, elemezte, konkrét javaslatokkal is élve.
A magyar nyelvű összefoglaló jelentés
A magyar eredményeket bemutató angol nyelvű összefoglaló
A PISA kapcsán az EURead is cselekvésre szólítja fel a döntéshozókat egész Európában
„Mi, az EURead, az olvasás népszerűsítésével és az olvasáskészséggel foglalkozó szervezetek európai hálózata arra ösztönözzük az Európai Bizottságot, hogy vegye komolyan a PISA-tanulmányt, és indítson el egy európai programot az európai gyermekek olvasási kompetenciájának növelése érdekében." (Dr. Joerg F. Maas, az EURead elnöke)
A Magyar Olvasástársaság ennek a nemzetközi szervezetnek a tagjaként fontosnak érzi megosztani felhívásukat, mely az alábbi linken olvasható:
2023. 05. 11.
Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási verseny
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2023. május 11. csütörtök, 13:46
- Megjelent: 2023. április 17. hétfő, 16:05
- Írta: Pompor
- Találatok: 1082
A Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási verseny a Magyar Olvasástársaság szakmai támogatásával valósul meg.
A felkészítő pedagógusok számára az alábbi előadásokat tartjuk:
Április 13. 14:30
Szinger Veronika - Szabó Ildikó: Kinek a feladata? Az össztantárgyi olvasásfejlesztés kihívásai a pedagógusképzésben
***
Április 20. 14:30
Horváth Zsuzsanna: A helyesírás fejlesztő értékelésének lehetőségei
***
Május 9. 14:30
Gonda Zsuzsa: Módszertani ötletek a tanulástámogató anyanyelvi neveléshez
További információk a rendezvényről: https://simonyi.kre.hu/
2022. 09. 27.
Hunra Közgyűlés - 2022. október 1.
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2022. szeptember 27. kedd, 22:54
- Megjelent: 2022. szeptember 27. kedd, 22:54
- Írta: Super User
- Találatok: 668
2022. 09. 12.
Hunra Közgyűlés - 2022. szeptember 27.
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2022. szeptember 12. hétfő, 09:43
- Megjelent: 2022. szeptember 12. hétfő, 09:43
- Írta: Super User
- Találatok: 520
2022. 04. 11.
A Költészet Napjára: Miért olvassunk verset a gyermekünknek?
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2022. április 11. hétfő, 13:43
- Megjelent: 2022. április 11. hétfő, 13:43
- Írta: Super User
- Találatok: 1370
2022. 04. 01.
QuILL projekt
- Részletek
- Kategória: Hírek
- Módosítás: 2022. április 01. péntek, 18:48
- Megjelent: 2022. április 01. péntek, 18:48
- Írta: Super User
- Találatok: 1395
A QuILL projekt célkitűzése, hogy a felsőoktatásban dolgozó nyelvoktatási szakemberek számára olyan készségek elsajátítását tegye lehetővé, melyek az innovatív tanítási módszerek, digitális technológiák, és a minőségi nyelvtanítás területein szükségesek.
A projektnek három kiemelt célja van:
- felkutatni, kiválogatni és áttekinteni a minőségi, digitális idegennyelv-tanítási forrásokat
- a nyelvtanárokat felkészíteni arra, hogyan alkalmazzák a digitális módszereket és technológiákat
- a már meglévő digitális nyelvoktató anyagok minőségét javítani
A QuILL projekt várható eredményei:
- Egy online képzési csomag azon digitális technológiákról, melyek a felsőoktatás nyelvi képzésében használhatók.
- A nyelvoktató felsőoktatási szakemberek képesek lesznek digitális alapú nyelvoktató anyagok létrehozására, alkalmazására.
- Tanúsítvánnyal ellátott digitális technológiát alkalmazó anyagok gyűjteménye
Kidolgozandó szakmai tartalmak:
- Ingyenes digitális nyelvoktató programok gyűjteménye 18 európai nyelvre
- Egy online továbbképző csomag a felsőoktatásban dolgozó nyelvtanárok számára
- Útmutató a magas színvonalú digitális nyelvoktatáshoz
A projektet az Erasmus+ Call for Proposals (KA2 Strategic Partnerships) keretében az Instituto Politecnico de Bragança (PT) nyújtotta be, a projektet a Pixel (IT) fogja koordinálni.
A projektben résztvevő további partnerek:
- Károli Gáspár Református Egyetem, Magyarország;
- Alma Mater Studiorum - Universita Di Bologna, Olaszország;
- Universitatea Alexandru Ioan Cuza Din Iasi, Románia;
- Universidad De Cordoba, Spanyolország;
- Vilniaus Universitetas, Litvánia.
További cikkeink...
Alkategóriák
-
Hírek
A Joomla! csapat legfrissebb hírei
-
Hírlevél
-
Olvasó-társ
- Archív