2017. 09. 17.

Olvasásnépszerűsítés alsósoknak

-        

kameleon logo rgb

-          Erős Antónia idén is a Kaméleon Olvasóklubban

A 2017/18-as tanévben hetedik évadját kezdi a Kaméleon Olvasóklub levelezős játéka alsós gyerekeknek. Az Olvasóklub fő partnere az Egy Csepp Figyelem Alapítvány, melynek alapítója, Erős Antónia híradós műsorvezető istámogatja az Olvasóklub célkitűzéseit, az olvasás és a kortárs irodalom népszerűsítését, a szövegértés fejlesztését, amely talán az egyik legfontosabb és egyben leghasznosabb készség, amivel a gyerekek rendelkezhetnek. 

eros antonia

Erős Antónia (Egy Csepp Figyelem Alapítvány) Fotókredit: RTL Klub / Nánási Pál


2017. 09. 16.

Szabó T. Anna: a Kaméleon Olvasóklubról

kameleon logo rgbA 2017/18-as tanévben hetedik évadját kezdi a Kaméleon Olvasóklub kortárs irodalmi játéka alsós gyerekeknek. A játék egy tanéven keresztül zajlik, a részt vevő gyerekek évi négy alkalommal egy igényesen összeállított, szépen illusztrált feladatlapot kapnak. Az Olvasóklubban több ezer alsó tagozatos gyerek kortárs irodalmi alkotásokból olvashat majd részleteket.

http://konyves.blog.hu/2017/09/14/szabo_t_anna_az_irodalom_nem_kanalas_orvossag


2017. 09. 03.

„Kölcsey Tengeren innen és túl”

Augusztus 4-én, pénteken, 17 órától a sződemeteri református templom udvarában rendezte meg a XXVIII. Kölcsey-megemlékezést az EMKE (Erdélyi Magyar Közművelődési Egyesület Szatmár Megyei Szervezete) a Hagyományos Kultúrát Megőrző és Támogató Szatmár Megyei Központ, melyen Vraukóné Lukács Ilona mkl (Magyar Kultúra Lovagja) képvislte a Magyar Olvasástársaságot, a Kárpátaljai Magyar Iskolai Könyvtárakért Alapítványt és a Falvak Kultúrájáért Alapítványt. A három civil szervezet nevében köszöntötte az ünnepségen megjelenteket és koszorút helyezett el a jelenleg felújítás alatt álló templom udvarán, a  Kő Pál alkotta Kölcsey szobornál. (A szobor a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnáziumban álló szobor másolata)

http://www.frissujsag.ro/irodalmi-tortenelmi-kirandulas/


2017. 09. 01.

A népmese napja − XIII. Országos népmese-konferencia programtervezete

A leírt és az elmondott mese különbségei, kapcsolatai

2017. szeptember 22. Pécs, szeptember 23. Eszék

Helyszín:
Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar

A program rendezője:
Magyar Olvasástársaság (HUNRA)
Hagyományok Háza

Társszervezők:
Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar
Közreműködik:
A Meseszó Magyar Mesemondó és Szövegfolklór Egyesület


2017. 08. 31.

Népmese a szóbeliségben és az írásban

A népmese napja − XII. Országos népmese-konferencia

A leírt és az elmondott mese különbségei, kapcsolatai

2017. szeptember 22. – Pécs, 23. - Eszék

A népmese eredendően a szóbeli elbeszélő költészet (népköltészet) hatókörébe tartozott. A népi kultúra felfedezésének köszönhetően azonban a 19. század óta lejegyezve, könyv for-májában is mind szélesebb körben elérhető. A mesemondás hagyományos alkalmai – első-sorban a társas munkaalkalmak – a 20. század folyamán fokozatosan háttérbe szorultak, ezzel a közösségi, élő szavas mesemondás gyakorlata szinte teljesen eltűnt. Napjainkban azonban a folklór más területeihez (népzene, néptánc, kézművesség) hasonlóan a szóban előadott népmese is mindinkább megtalálja helyét a modern kultúrában. Egyre több he-lyen, gyermek- és felnőtt közönség egyaránt hallgathat mesemondást.


2017. 08. 28.

Középpontban az olvasó közösségek

Korunk egyik nagy kihívása, miként tudnak az egyes társadalmi csoportok, közösségek együttműködni a szövegértő kompetencia fejlesztésében, annak érdekében, hogy senki ne kerülhessen hátrányba csak azért, mert nem érti a szöveget és ezzel együtt a világot, amiben él. 2017. július 3-7. között Madridban gyűltek össze egyetemi kutatók, pedagógusok, könyvtárosok, hogy megosszák egymással szakmai eredményeiket, jó gyakorlataikat az Európai Szövegértési Konferencia keretében. Pompor Zoltán – a HUNRA tanácstagja – előadóként vett részt konferencián.

Kettős céllal vettem részt az európai szövegértési konferencián (20th European Conferenceon Literacy): egyrészt hazai jó gyakorlatokat mutattam be, másrészt a szövegértéssel kapcsolatos nemzetközi eredményeket és ezeknek hazai implementációs lehetőségeit vizsgáltam. A konferencia 3 napja alatt több workshopon és előadáson részt vettem, szorosabban az ELINET szekció munkájába kapcsolódtam be.

Ebben a szekcióban az Európai Bizottság egyik munkacsoportjának képviseletében Yves Punie mutatta be az általuk fejlesztett digitális kompetenciarendszert (DigComp 2.1). A keretrendszer 8 szinten állapítja meg a kezdő használótól a kompetens fejlesztőig a digitális eszközhasználathoz kapcsolódó ismeretek, készségek és attitűdök szintjét: a magabiztos, biztonságos, kritikus és elkötelezett fogalmak köré építve. A keretrendszert mind a kerettanterv fejlesztése során, mind a pedagógus-továbbképzésekben haszonnal lehet alkalmazni.


2017. 08. 21.

Őszi levelezős olvasóverseny

olvasoversenyŐszi olvasóversenyünk célja az, hogy olyan gyerekeknek nyújtsunk kreatív, szórakoztató időtöltést, akik szeretnének egy-egy regényben, könyvben elmélyülni. Feladataink segítségével részévé válhatnak a történetnek, ízlelgethetik a szavak és mondatok varázserejét és kreatívan is megeleveníthetik a történetet. A korosztályok alatt található a könyvek bemutatása.

http://levelezoversenyek.hu/oszi-olvasoverseny


2017. 10. 02.

HUNRA-tagok előadásai a megyei Pedagógiai Oktatási Központokban az Oktatási Hivatallal együttműködésben 13.

Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központ

2017. augusztus 30.  10-13 óra

Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény pedagógusainak
(6800, Hódmezővásárhely, Kutasi út 34-36.)

Írás-olvasás előkészítés, anyanyelvi fejlesztés nyelvi játékokkal, társasjátékokkal óvodások, kisiskolások és speciális igényű tanulók számára

Dr. Juhász Valéria - Radics Márta
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógiai Kar

Az előadók olyan, elsősorban anyanyelvi tudatosságot fejlesztő, nyelvi, írás-olvasás előkészítő és fejlesztő játékokat, társasjátékokat mutattak be, amelyek megfelelően segítik a gyerekek anyanyelvi tudatosságának, kreativitásának a kibontakozását és fejlődését. A foglalkozáson  a résztvevők valódi játékélményhez jutottak, hiszen számos játékot kipróbáltak. A játékok megtervezése és kivitelezése több szinten történt, hogy az adott játékot megfelelően lehessen az egyes gyermekekhez igazítani. A foglalkozáson a résztvevőkkel közös megbeszélés során kibontakozott, hogy az egyes játékokat a különböző területekhez hogyan tudják adaptálni, hogyan tudják használni célzottan egy-egy gyermek speciális fejlesztésére, és mely területeket fejleszti elsősorban az adott játék. A foglalkozás része volt annak megbeszélése, hogyan vezessünk be, tanítsunk meg egy-egy társasjátékot úgy, hogy az rögtön élményhez juttassa  a gyermekeket. A műhelymunka közös szakmai tapasztalatcserével színesedett és zárult.


HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Pompor Zoltán, elnök
1123 Budapest Kék Golyó u. 2/c

Magyar Olvasástársaság • Hungarian Reading Association
1827 Budapest, OSZK Budavári Palota, F épület
Számlaszám: 11600006-00000000-40427461 • Adószám: 18007019-1-41

BANNER SZIG kicsi
 

Vonalban

Oldalainkat 136 vendég és 7 tag böngészi