Tagfelvétel és tagmegújítás

Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni, vagy tagságát szeretné megújítani, kérem, regisztráljon vagy jelentkezzen be online tagnyilvántartó rendszerünkbe!

2017 1szazalek

2017. 03. 07.

Mi az a PISA-sokk, és mi ez a sok felhajtás körülötte?

Vajon értik és értelmezik is, amit olvasnak?

Miért beszélnek a szakemberek PISA-sokkról? Mit jelent a szövegértési átlagpontszám, az a bűvös 472 pont? Mit jelent ez a gyakorlatban? Miért kongatják a vészharangokat a szakemberek még most is? Milyen megoldások jöhetnek számításba? Funkcionális analfabetizmusról, szövegértésről, PISA-eredményekről, közoktatási problémákról, valamint azok lehetséges megoldásairól.

PISA-mérés

 

 


2017. 02. 26.

Emlékezés Esterházy Péterre


Esterházy Péterrel többször is forgatott az Aegon Művészeti Díj stábja. Elkísértük felolvasni Berlinbe, sétált velünk és a helyi kutyásokkal a Római parton, az Andrássy úton, az Írók Boltjából kijövet. Legutóbb a Hasnyálmirigynapló írása környékén találkoztunk vele, a nappalijában beszélgettünk, arról mesélt, hogy a betegsége tulajdonképpen a jót hozza ki a világból. Hogy ő maga mennyi jót hozott nekünk, erről szól ez a film. Írótársak, művészbarátok, irodalmárok, végső soron olvasói osztják meg emlékeiket, mulatságos és tanulságos közös történeteiket.

Esterházy Péter


2017. 02. 23.

A magyar gyerekek tanulási szokásai

A magyar iskolarendszer még mindig a memorizálásra és az élettől elszakított formulák megtanulására idomítja főleg a diákokat, amiket aztán gyorsan el is lehet felejteni – nem meglepő, hogy már a sereghajtók között vagyunk a PISA-mérésekben.

tanulási szokások


2017. 02. 23.

Felhívás: a Magyar Nyelv Hete

Az Anyanyelvápolók Szövetsége a Tudományos Ismeretterjesztő Társulattal és helyi szervezeteivel karöltve több helyszínen rendezi meg az 51. magyar nyelv hetét, és ehhez szívesen fogad előadókat, programokat (ismeretterjesztő előadás, rendhagyó nyelvtanóra, vetélkedő, nyelvi játék, könyvbemutató stb.).

felhívás


2017. 02. 17.

Interjú Csukás Istvánnal

Akárcsak Andersen, Csukás István is április 2-án született. Hollywoodi sikert is elkönyvelhet: a Keménykalap és krumpliorr című ifjúsági regényéből készült tévéjáték gyerekfilm kategóriában nagydíjas lett az ottani 1975-ös televíziós fesztiválon. Nyolcvanadik születésnapjára a napokban jelent meg válogatott verseskötete Évszakom a szerelem címmel. 

interjú


2017. 02. 17.

Kényes témák a kortárs ifjúsági irodalomban

 A címben szereplő kortárs ifjúsági irodalom talán túlságosan is nagy témakör ahhoz, hogy ennek csupán egyetlen aspektusát vizsgálja ez az írás, tudniillik az utóbbi néhány évben bekövetkezett tematikai változásokat, a kortárs (gyerek- és) ifjúsági irodalomban is nyomon követhetjük. Rgyre több olyan mű jelenik meg, amely kényes ú.n. tabut dolgoz fel. 

kortárs ifjúsági irodalom


2017. 02. 17.

A ponyva szerepe az olvasóvá nevelésben

Egy nagyobb munka keretében az olvasóvá válásnak, az olvasás megszeretésének körülményeit vizsgáltuk. Ezek között, ha nem is az első helyen, de jelentős helyet, szerepet kaptak azok az „értéktelen” irodalmi művek, melyeket leegyszerűsítve, köznapi nyelven ponyvairodalomnak szoktunk nevezni.

ponyvairodalom


2017. 02. 13.

1%


2017. 02. 09.

Néhány adalék a digitális olvasás témaköréhez

Az internet telítve van szöveges tartalmakkal, tehát csak írni-olvasni tudó társadalmi környezetben volt és lehet ma is sikeres. A digitális olvasással kapcsolatos aggodalmaknak, amelyek mindenekelőtt arra épülnek, hogy a nyomtatott szöveget egészen másként olvasunk, mint a képernyőn megjelentet, ennek ellenére van alapja.

digitális olvasás


2017. 02. 09.

Nyolc módszer amivel többet olvashatsz

A kanadai író Neil Pasricha úgy döntött, hogy sokkal többet akar olvasni a saját átlagánál, ami alig több, mint évi öt könyv. Megosztja tapasztalatait, hogyan is sikrült ez neki.

olvasás

 


2017. 02. 09.

Interjú Varró Dániellel

A József Attila-díjas költőnek csaknem tíz év után jelent meg újabb, felnőtteknek szóló verseskötete, a Mi lett hova? A köztes évtizedben a poétának született három kisfia, írt gyerekverseket, mondókákat, és műfordított. Az idén negyvenéves Varró Dániel új lírai könyve ironikus, játékos számvetés, morgolódó létösszegzés. A szerző azt mondja, még készül a főművére, amely egy pókereposz lesz. A kártya ugyanis az élet játékaira is megtanít. Az interjúban többek között szóba kerülnek a költői szerepek is.

interjú


2017. 02. 03.

Interjú Lackfi Jánossal

Még csak 45 éves, és már hat gyereke van, három unokája és ennek megfelelően a felnőtt témák mellett terjedelmes gyerekirodalmi munkássága. Most jelent meg a kamaszoknak szóló Szerelmi nyomozás című könyve, ennek ürügyén az érdekelt bennünket, hogy milyen is a katolikus szemléletű gyerekirodalom és mit jelent, ha konzervatív szerző próbál utat találni egy mai fiatalhoz. Lackfi János költőt, írót kérdeztük.

interjú


2017. 02. 03.

Múzeumi és könyvtári fejlesztések

Az országos módszertani fejlesztés keretében a múzeumok és könyvtárak kiemelt figyelmet fordítanak a közoktatási intézményekre, az aktív és leendő pedagógusokra, valamint a diákokra.A program fő célja a neveléshez és képzéshez való hozzáférés biztosítása mindenki számára, s a projekt hozzájárul a kompetencia-, a képességfejlesztéshez, a tehetséggondozáshoz, de személyiségfejlesztő hatása is van.

kormányzati fejlesztések


2017. 02. 03.

Irodalomtanítás: lektűr és ifjúsági irodalom

Ma a lektűr és a ponyva helyett inkább populáris vagy szórakoztató irodalomról vagy bestsellerekről beszélünk. Érvelés a lektűr és a kortárs ifjúsági irodalom tanítása mellett - Arató László a Magyartanárok Egyesületének elnöke írása. 

irodalomtanítás


2017. 02. 03.

E-könyvek az iskolákban és a könyvtárakban

Friss kutatási eredmények igazolják, hogy azok a gyerekek, akik szívesen és gyakran olvasnak, nemcsak az iskolában teljesítenek jobban, hanem későbbi pályájuk során is általában sikeresebbek, mint az olvasni kevésbé szerető társaik. Ugyanakkor az is közismert, hogy a mai gyerekek előnyben részesítik a technológiát és szívesebben olvasnak elektronikus eszközön az iskolában és a szabadidejükben egyaránt. 

e-könyv


2017. 02. 01.

Rájöttek, mi támogatja a gyermekek nyelvi és olvasási készségét

"....tizenévesekből álló, Chicago szegények lakta negyedéből származó csoport minden tanítási napon zenekari vagy énekkari próbán vett részt. A kutatók megvizsgálták agyhullámaikat, mert látni akarták, hogyan reagálnak a beszédhangokra. Két év zenei nevelés után az eredmények azt mutatták, a muzsikával nem foglalkozó kontrollcsoporthoz képest a zenélők gyorsabban és pontosabban különböztették meg a hangokat, különösen akkor, ha háttérzaj is nehezítette a dolgukat."

zene és olvasás


Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 259 vendég és 0 tag böngészi