Tagfelvétel és tagmegújítás

Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni, vagy tagságát szeretné megújítani, kérem, regisztráljon vagy jelentkezzen be online tagnyilvántartó rendszerünkbe!

Könyvforgatók

2017. 01. 26.

Mit olvasunk szívesebben hagyományos vagy digitális szöveget?

Megoszlanak a vélemények abban a kérdésben, hogy ki milyen felületen szeret olvasni. Vannak akik még inkább a könyv alapú olvasmányokat részesítik előnyben, de manapság egyre gyakrabban választjuk az e-könyveket. Az információfeldolgozásra és a problémamegoldásra viszont hatással van, hogy melyik felületet használjuk. Érdemes szemügyre venni, hogy egy szöveg esetében melyik felület olvasása passzol leginkább a célunkhoz. 

olvasási formák


2017. 01. 24.

Miért fontosak az esti mesék?

Olyan sokat halljuk a médiából, szakértők szájából, a gyerekekkel foglalkozó szakkönyvekből, hogy mennyire fontos a rendszeres esti mese megléte, csak éppen azt nem szokták ilyenkor elmondani, hogy miért is fontos. Pedig, szerintem sok szülő sokkal jobban odafigyelne, hogy ne maradjon ki/el az esti mese, ha tudná milyen hatása van a meséknek (illetve azok nemlétének) a gyerekeikre. Ugyanúgy, ahogy az iskolában, ha azt is elmondanák a gyereknek, miért fontos megtanulni ezt vagy azt, sokkal kevésbé ellenkeznének a tanulással.

esti mesék


2017. 01. 24.

Interjú Csapó Benővel a közoktatás helyzetéről

Csapó Benő hosszú-hosszú évek óta kutatja a közoktatás helyzetét, és bár lesújtónak tartja a PISA-felmérés adatait, úgy véli, ha figyelembe vennénk a tudományos eredményeket, ki lehetne lábalni a gödörből. Ehhez persze a pedagógusokat értelmiségi szerepre kell felkészíteni.

interjú


2017. 01. 18.

A memoriterek mint tanítási segédletek

A világ (még mindig) rohamos ütemben fejlődik, ami megköveteli az élethosszig tartó tanulást. Fennállhat a veszélye annak, hogy a megszerzett tudásanyag hamar értékét veszti. A jelen korban pedig a technológiai háttérnek köszönhetően bármilyen ismeretet könnyen megtalálhatunk. Felmerül tehát a kérdés: szükség van-e memoriterekre?

memoriterek


2016. 12. 11.

Mi áll az egyre romló PISA-eredmények hátterében?

Az eredmények ma már jól ismertek: mindhárom kompetenciaterületen erősen leszakadtunk a legfontosabb referenciacsoportunkat alkotó közép-európai országok átlagos teljesítményétől. Erről számol be a Taní-tani Online, a Magyar Narancs pedig gyakorló pedagógusokat kérdezett a témáról.

PISA-eredmények

tanárok véleménye


2016. 12. 08.

Mesetréning hátrányos helyzetű gyermekeknek

Anett, Vivien, Szilvi és Csilla néhány hónapja minden este mesét olvasnak a gyerekeiknek. Ez nem lenne olyan különleges, de ők szegénységben élő roma asszonyok, akik fiatalon lettek anyák, nincs szakmájuk, az iskolából kimaradtak, maguk nem olvasnak, és korábban nem meséltek a gyerekeknek, mesekönyveik sem voltak. A változás a Meséd – Mesélő édesanyák programnak köszönhető, amely a hátrányos helyzetű anyákat tanítja mesélni a gyerekeknek, és meglepően nagy változásokat idéz elő igen kevés pénzből.

mesélés


2016. 11. 29.

Milyen szöveget érdemes választani a helyesírás gyakoroltatásához?

A tanulmány témája a szövegszemlélet mint pedagógiai elv érvényesülésének a vizsgálata a helyesírás-fejlesztésben. Az írás a témát egyrészt az iskolai nevelés tükrében, másrészt a Simonyi Zsigmond helyesírási verseny hagyományai alapján taglalja. 

helyesírás


2016. 11. 16.

Helyzetkép a mai irodalomoktatásról

A nemzeti kerettanterv kiszorítja a jelenkori magyar irodalmat a gimnáziumokból, ezzel egész nemzedékeket szoktat le az olvasásról.  Avagy mi a helyzet a mai irodalomoktatással?

irodalomoktatás


2016. 11. 12.

Mindig aktuális téma a kötelező olvasmányok kérdésköre

A tanár felelőssége a kötelező olvasmányok kapcsán ma sokkal nagyobb, mint korábban – véli Nényei Pál író, középiskolai tanár. Ha egy mű nem adja magát könnyen, akkor szerinte egy gyerek ma sokkal hamarabb a sarokba hajítja, éppen ezért a tanárnak kell felmutatnia azokat a kapcsolódási pontokat, melyek segítségével a művet a gyerek is magáénak érezheti. 

kötelező olvasmányok


2016. 11. 06.

Az OMV felmérése az olvasási szokásokról

Barátaikkal, sportolással, internetezéssel és számítógépes játékokkal töltik legszívesebben szabadidejüket a 6–15 éves gyerekek, miközben a könyvolvasás, de még a tévénézés is a legkevésbé népszerű tevékenységek közé került – derül ki az OMV olvasáskutatásából.

kutatás


Alkategóriák

HUNRA BANNER kicsi

Levelezési cím:
Magyar Olvasástársaság
Dr. Vraukóné Lukács Ilona, elnök
Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár
4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 2.

Tagfelvétel és tagmegújítás
Amennyiben a Magyar Olvasástársaság tagja kíván lenni vagy tagságát szeretné megújítani kérem regisztráljon vagy jelentkezzen be az online tagnyilvántartó rendszerbe!
Olvaso tars LOGO2 kicsi
olvassel logo

BANNER SZIG kicsi
 
KE

Vonalban

Oldalainkat 597 vendég és 0 tag böngészi